BSO Stolwijk dependance sportief van start

Op donderdag 1 oktober heeft de nieuwe BSO Stolwijk Dependance van IJsselkids Kinderopvang haar deuren op feestelijke geopend. Bijzonder aan deze BSO is de unieke locatie. De BSO is namelijk gevestigd bij Voetbalvereniging Stolwijk.

Kleurige optocht

Door de meest recente coronamaatregelen moest het draaiboek iets aangepast worden. Maar de middag is daarom niet minder feestelijk verlopen. “Ik ben samen met de oudste kinderen naar de nieuwe locatie gefietst”, vertelt pedagogisch medewerker Marielle enthousiast. “Dat alleen al was een groot feest. Bovendien vielen we goed op! We vormden namelijk een kleurige optocht met alle gezellige IJsselkids-hesjes aan”, lacht ze.

Veel nieuwsgierigheid

Eenmaal aangekomen op de nieuwe locatie, zat de sfeer er al goed in. “Iedereen was natuurlijk benieuwd naar de nieuwe ruimte en met name naar het nieuwe sport-en spelmateriaal”, vertelt Lies Viegas, locatiemanager bij de nieuwe BSO. “De voetbaltafel trok daarbij de meeste aandacht”, vult ze lachend aan. “Wij zijn helemaal klaar om te gaan sporten en spelen in Stolwijk en hebben er ontzettend veel zin in!”

Feestelijk programma

De organisatie Confetti op Tafel verzorgde vervolgens de rest van het programma. Ze hielpen de uitgelaten kinderen met het zetten van een prachtige sport glitter tatoeage. Een groot succes, zo bleek. “Ik laat deze tatoeage zo lang mogelijk zitten!”, vertelt een enthousiaste BSO’er. De kinderen van de onder- en middenbouw hebben het feest op gepaste afstand meegevierd, want op de hoofdlocatie bij de Sterrenboom kon iedereen genieten van dezelfde activiteiten en traktaties.

Over IJsselkids

IJsselkids is als kinderopvangorganisatie vertegenwoordigd in Capelle aan den IJssel, Zevenhuizen/Moerkapelle, Moordrecht en Haastrecht, Bergambacht en Stolwijk. Wij bieden alle opvangsoorten aan kinderen van 0 tot en met 13 jaar in de vorm van peuteropvang, kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang. IJsselkids biedt een belevenis voor elk kind en vindt kinderparticipatie zeer belangrijk. Zij werkt in haar rol als pedagogisch deskundige op het gebied van kinderopvang sinds jaar en dag intensief samen met scholen en andere belangrijke partners. Samen met de partners wordt de verantwoordelijkheid genomen voor het ontwikkelen van een sluitend aanbod voor kinderen.

Wij zijn onderdeel van de SWKGroep. De SWKGroep omvat kinderopvang, buurtwerk, zorg en onderwijs. Onderdeel zijn van deze stichting biedt veel voordelen. Wij delen elkaars kennis, ervaring en netwerk en alle secundaire bedrijfsprocessen worden uit handen genomen. Daardoor kunnen wij al onze aandacht richten op de opvang van het kind.

BSO Stolwijk 1  BSO Stolwijk 2 BSO Stolwijk 3