Technisch Voetbal Beleidsplan V.V. Stolwijk

Technische beleidsplan V.V. Stolwijk

Met een aantal trainers/coaches van V.V. Stolwijk, onder begeleiding van Voetbalopleidingscentrum.nl, is er een nieuw Technisch Voetbal Beleidsplan opgesteld.

Het technisch beleid van V.V. Stolwijk is gericht op het opleiden van eigen jeugdspelers voor het eerste mannen en dames elftal. Bij de Heren is onze doelstelling de 4e klasse. Bij de dames op de 3e klasse. Gezien de huidige ontwikkelingen in het voetballandschap moet in de toekomst blijken of dit een realistische doelstelling is.

De vereniging heeft twee grote doelstellingen geformuleerd voor de jeugdopleiding. Op volgorde van importantie:
1. Spelers zo lang mogelijk behouden voor de vereniging en afleveren aan de senioren.
2. Kwalitatief zo goed mogelijke spelers afleveren aan de heren en dames selectie. De selectie zal bestaan uit eigen jeugdspelers

Het motto bij de jeugdteams is met plezier ontwikkelen.

Het is van belang dat binnen de jeugdteams ruimte is voor één ieder om zich op voetbaltechnische gebied maximaal te kunnen ontwikkelen. Binnen de jeugdteams heerst een veilig (sport) klimaat waar fouten gemaakt mogen worden met als doel dat elk individu zich met veel zelfvertrouwen durft te presenteren op trainings-en wedstrijddagen.

Een van de conclusies is dat er te weinig communicatie is tussen jeugdtrainers en jeugdleiders/coaches onderling. Met deze reden gaat Johan Teeuwen komend seizoen als Jeugd coördinator starten met het ondersteunen van de leiders en trainers met onder zijn arm het Technisch Voetbal Beleidsplan. Voor onze leiders en trainers worden avonden georganiseerd. Elke avond, met uitzondering van de aftrapbijeenkomst, bestaat in principe uit een theoretisch, praktijk en evaluatie gedeelte.

Om het volledige plan ter uitvoering te brengen, heeft tijd nodig. Het eerste jaar, seizoen 2023-2024 moet daarom ook als overgangsjaar beschouwd moeten worden. Dit beleidsplan creëert duidelijkheid over de onderlinge rollen en verhoudingen, duidelijkheid over de visie van de club, duidelijkheid over de inrichting van teams, de wijze van trainen, de trainingsstof en de wijze van talentontwikkeling.

Het volledige plan zal begin seizoen online zijn voor onze leden.

Het Hoofdbestuur